Dieta în alaptare

Cum slabesti in perioada alaptarii? 5 tips-uri utile pentru orice mamica
  • Alimentatia in perioada de alaptare
  • Dieta mamelor care alăptează - ce să mănânci în perioada alăptării? - Bonduelle
  • Cum să pierdeți în greutate în 48 de ore
  • Nevoile tale nutritionale sunt mai mari in perioada alaptarii, iar cantitatea de substante nutritive din dieta ta poate influenta in mod direct prezenta lor in laptele tau.

Vitaminele recomandate de medic Dieta zilnică echilibrată Unul din cele mai minunate aspecte ale alăptării este acela că laptele matern oferă bebelușului toate elementele nutritive necesare, chiar dacă tu nu mănânci întodeauna perfect. Poate doar în cazul extrem în care dieta ta nu conține deloc o grupă de alimente, laptele matern ar putea dieta în alaptare aibă un deficit din anumite vitamine sau minerale.

dieta în alaptare

Doar pentru că bebelușul va fi bine hrănit chiar și în ciuda unei diete deficitare, asta nu înseamnă că problemele privind alimentația nu îți pot afecta sănătatea.

Atunci când nu primești nutrienții necesari din alimentație, corpul tău consumă din rezervele pe care le are, ajungându-se treptat la carențe.

Cum sa slabesti dupa nastere - 7 sfaturi utile si dieta de 3 zile

In plus, ai nevoie de energie pentru a avea grijă de bebeluș. Dieta în alaptare majoritatea cazurilor, mămicile se simt înfometate frecvent, ceea ce este normal: organismul produce în mod constant lapte matern pentru bebeluș.

dieta în alaptare

Mesele principale și gustările sănătoase între ele — dieta echilibrată pe care cel mai probabil o aveai și în timpul sarcinii — este în continuare cea mai potrivită strategie să ai un nivel ridicat de energie și să îți satisfaci foamea.

Citește mai multe despre Mituri despre alăptare, partea 1: Nu mai am lapte.

  1. Dieta mamelor care alăptează - ce să mănânci în perioada alăptării?
  2. Cum slabesti in perioada alaptarii?

Nu este nevoie să numeri caloriile Dacă te întrebi care este numărul de calorii de care are nevoie o mamă ce alăptează, poți afla că este greu de spus un număr.

In general, mamele care alăptează au nevoie de de calorii în plus față de mamele care nu alăptează, adică de calorii într-o zi.

Alimentatia mamei pe perioada alaptarii

Dar evident că nevoile se modifică în funcție de activitatea zilnică a unei mame. O mamă cu doi copii, din care unul nou-născut va avea parte de mai puțină odihnă și mai mult efort fizic, motiv pentru care consumul de calorii diferă. Partea bună este că nu ai nevoie să numeri caloriile, senzația de foame este suficientă pentru a te ghida.

dieta în alaptare

Cantitatea de mâncare pe care să o consumi depinde de câțiva factori individuali: greutatea ta, cât de mult efort sau exerciții faci zilnic, cum funcționează metabolismul tău, cât de des alăptezi. Dacă ai temeri că poți lua mult în greutate după naștere, calculează indexul masei corporale și adaptează meniul zilnic în funcție de acest aspect.

Nu este nevoie să numeri caloriile

Citește mai multe despre Menstruatia dupa nastere. Revenirea la greutatea dorită după naștere Sunt mămici care observă că au scăzut foarte mult în greutate după naștere, dar și mămici care nu dau jos multe din kilogramele acumulate.

Totul depinde de organismul fiecăreia, de activitățile din timpul zilei, de metabolism și de alimentație. Cel mai bun plan este să slăbești treptat, pe parcursul unui an întreg, nu doar în primele două luni. Mai ales în primele săptămâni după naștere ai nevoie de calorii pentru a susține alăptarea și pentru a avea grijă de un bebeluș care cere să fie alăptat des și are nevoie de atenție permanentă.

Dieta recomandată mamelor care alăptează | plutospizza.ro

Dacă ai luat mai mult de 25 de kilograme în timpul sarcinii, vei avea nevoie de recomandările din partea unui nutriționist pentru a reveni treptat la greutatea dinaintea sarcinii. Cele modalități rapide de a pierde greutate burta grăsime multe mămici slăbesc jumătate de kilogram în fiecare săptămână dacă au o alimentație sănătoasă și fac exerciții moderate.

Nu începe un regim alimentar în perioada alăptării, fiindcă o scădere drastică în numărul de calorii zilnice poate afecta cantitatea de lapte matern produsă de corpul tău.

dieta în alaptare

O scădere în greutate mai mare de 1 kg în fiecare săptămână din primele șase săptămâni poate fi un semn că ai nevoie de o alimentație mai bogată în calorii.

Include o varietate de alimente sănătoase Varietatea alimentelor pe care le consumi sunt cheia unei diete sănătoase.

Dieta zilnică echilibrată

Atunci când consumi proteine, carbohidrați dar și grăsimi sănătoase vei avea parte de mese sățioase și de suficiente elemente nutritive pentru organismul tău. Carbohidrații precum cerealele integrale, fructele și legumele oferă mai multe elemente nutritive decât preparatele procesate.

Dacă alegi un meniu variat, adică să consumi din fiecare grupă de alimente în fiecare zi, vei furniza organismului o multitudine de vitamine și minerale. Chiar dacă nu reușești să mănânci dintr-o grupă de alimente într-o zi, poți recupera ziua următoare.

Alimente recomandate sau nu

Citeste si despre Vitamine si minerale necesare in perioada alaptarii. Alege grăsimile sănătoase Când vine vorba de grăsimi, alege-le pe cele mono-nesaturate și poli-nesaturate. Surse de grăsimi sănătoase sunt: uleiul de măsline, somonul, avocado, nucile, semințele.

Limitează cantitatea de alimente ce conțin grăsimi saturate și evită grăsimile trans cele rezultate în urma prăjelii alimentelor. Grăsimile saturate se găsesc în alimente precum carnea de porc și vită, lapte, unt. Grăsimile trans sunt în alimente de tip fast-food, sosuri cu uleiuri hidrogenate și mezeluri. Acestea nu sunt doar nerecomandate dacă vrei să rămâi sănătoasă, dar pot altera compoziția grăsimilor din laptele matern.

Stim deja cu certitudine că alimentele ce conțin grăsimi saturate duc la creșterea colesterolului, implicit cresc riscul unor probleme cardiace.

Dieta mamei ce alapteaza - dupa primele luni

Urmează câteva sfaturi pentru a evita contaminarea alimentelor Este o idee bună să încerci să minimizezi cât mai mult contactul cu poluanții din mediu sau cu fructele și legumele contaminate. Insecticidele, pesticidele și alte chimicale pe care le ingerezi pot ajunge, chiar dacă într-o mică măsură, în laptele matern. Dieta în alaptare încă se mai fac studii pentru a observa în ce măsură poluanții afectează laptele matern, ține cont de recomandările următoare: Consumă fructe cât mai variate, de preferat din surse cunoscute.

Alege produse organice, pe cât posibil. Spală foarte bine legumele și fructele sau curăță-le coaja.

Utilrecenzii