Rata maximă de ardere a grăsimilor, Ritmul cardiac in antrenamente: beneficii si efect - Sala Bucuresti

Rata maximă de ardere a grăsimilor. Efectul afterburn sau arderea grăsimilor post-antrenament

Cum îți dai seama că ai mers degeaba la sală toată viața Cum să arzi grăsimile rapid - 16 moduri Efectul afterburn sau arderea grăsimilor post-antrenament © Autor: Macoveiciuc Andreea Pentru a slăbi mai rapid și a scăpa de kilogramele în plus ai, în general, două alternative: fie reduci aportul de calorii din meniul tău zilnic, fie mărești cantitatea de energie consumată de corpul tău pe parcursul zilei.

rata maximă de ardere a grăsimilor

Dacă prima variantă nu sună tocmai tentant, cea de-a doua pare mai ușor realizabilă și mai sănătoasă. Totuși, nu puțini sunt cei ce preferă să recurgă la diete în detrimentul unui program zilnic mai activ, activitatea fizică fiind adesea trecută pe ultimul loc în topul priorităților.

Vestea îmbucurătoare este că nu trebuie să petreci 1 oră pe zi în sala de forță, nici să alergi un maraton pe săptămână, pentru a intensifica arderea grăsimilor în interiorul corpului tău.

Cea mai bună dietă pentru arderea grăsimilor olly.

Studiile arată că poți maximiza consumul de energie profitând rata maximă de ardere a grăsimilor așa-numitul afterburn effect, sau efectul de ardere a caloriilor după o activitate fizică [7]. Cea mai bună dietă pentru arderea grăsimilor f În cei mai simpli termeni, efectul afterburn se referă la capacitatea organismului de a menține un consum energetic ridicat după încheierea unui antrenament fizic, indiferent de natura acestuia.

Ca regulă generală, cu cât un antrenament este mai intens, cu atât efectul afterburn este mai puternic.

Cum funcționează efectul afterburn?

De exemplu, o sesiune de intervale de doar 10 minute, constând în sprinturi de 30 de secunde alternate cu alergare ușoară pentru alte 30 de secunde, poate fi mult mai eficientă din punct de vedere al consumului de calorii comparativ cu o ședință de 20 de minute de jogging. Totul se rezumă la marketing hype, credința oamenilor în studii făcute indiferent dacă este adevărat sau nu este discutabil și ceea ce vă spun ceilalți. Scade timpul de pierdere în greutate a omului Băutura arzătorului natural de grăsimi Termeni și condiții de pierdere în greutate Epuizezi micile celule asemanatoare balonului care tin grasimea.

Sistemul nostru a detectat o problema Consultă experții noștrii Cum îți dai seama că ai mers degeaba la sală toată viața Cele 5 modalități cheie de a arde grăsimea rapid - Myprotein Blog arderea grasimilor vs cardio diferenta intre arsura grasimilor si cardio Rata maximă de ardere a grăsimilor Cum îți dai seama că ai mers degeaba la sală toată viața Totul se rezumă la marketing hype, credința oamenilor în studii făcute indiferent dacă este adevărat sau nu este discutabil și ceea ce vă spun ceilalți. Arderea grăsimilor este un mit.

Pentru a înțelege mai bine efectul afterburn, este necesar să facem câteva precizări privind consumul energetic asociat exercițiilor fizice. Indiferent de tipul de antrenament pe care îl desfășori — cardio, fitness, aerobic — corpul tău consumă o cantitate de energie pentru a funcționa corect și a răspunde variațiilor de intensitate, ritm, rezistență sau durată a exercițiilor fizice. Cum să pierzi toată grăsimea corporală în mod natural Slăbește lpr Efectul afterburn sau arderea grăsimilor post-antrenament Fulvia Olaru Deblocați-vă potențialul de ardere a grăsimilor Arderea grăsimilor - Slăbire Cum să slăbești de kilograme Sistemul nostru a detectat o problema Concepția generală este că antrenamentele de tip cardio ard calorii mai multe, însă studiile au arătat că numărul de calorii arse în timpul exercițiilor cardio și post-antrenament este mai puțin semnificativ în comparație cu cantitatea de energie consumată în timpul și după un antrenament de tip HIIT high intensity interval training sau cu greutăți.

Cea mai bună dietă pentru arderea grăsimilor f11.ro

Creșterea ratei metabolice în timpul și după antrenament este așadar cheia slăbirii rapide și a înlocuirii grăsimii corporale cu masă musculară.

Pasionații de rata maximă de ardere a grăsimilor sunt probabil familiari cu termenul EPOC — excess post-exercise oxygen consumption, sau consum rata maximă de ardere a grăsimilor de oxigen post-antrenament. EPOC definește, așadar, creșterea ratei metabolice ulterior unui antrenament fizic, și este o componentă a efectului afterburn [1]. Cum funcționează efectul afterburn? De reținut este însă faptul că organismul uman poate rămâne în starea de consum excesiv de oxigen până la 38 de ore după un antrenament solicitant, ceea ce înseamnă că o singură ședință de exerciții fizice de intensitate ridicată poate accelera arderea caloriilor pe un interval de 38 de ore [2].

Cum este posibil acest lucru?

Dieta minune: nu există așa ceva

Ce este efectul afterburn? Dacă în timpul exercițiilor de acest tip organismul se concentrează pe a răspunde diferitelor tipuri de stimuli, iar glicogenul este cel care asigură aportul energetic, odată cu încheierea antrenamentului corpul trebuie să revină la starea sa inițială.

Pentru a restabili funcționarea în parametri normali, resursele epuizate trebuie înlocuite iar mușchii trebuie să se refacă.

rata maximă de ardere a grăsimilor

Procesul de recuperare implică însă un alt consum de energie, iar aceasta — în lipsa depozitelor de glicogen din mușchi — provin din grăsimile pe care corpul începe să le distrugă într-un ritm mai alert decât în timpul exercițiilor. Așadar, dacă în timpul antrenamentului organismul arde calorii provenite în principal din glicogenul stocat în mușchi, după antrenament sunt consumate în special grăsimile depozitate în țesutul adipos de sub piele.

rata maximă de ardere a grăsimilor

Totuși, studiile au arătat că EPOC nu este singurul parametru ce definește efectul afterburn. Cantitatea de acid lactic ce se formează în organism trebuie de asemenea luată în considerare, întrucât sinteza de lactat influențează consumul de calorii după încheierea exercițiilor fizice.

Cum îți dai seama că ai mers degeaba la sală toată viața

Atunci când efectuezi exerciții solicitante, de tip anaerob, cantitatea de oxigen de care corpul are nevoie pentru a produce energie este mai mare decât cea furnizată prin respirație, prin urmare se crează un deficit de oxigen oxygen debt.

Odată cu încheierea antrenamentului, corpul trebuie să consume oxigen în cantități mai mari pentru a reveni la starea de echilibru și la funcționarea sa normală, iar aceasta definește EPOC-ul consumul excesiv de oxigen sfaturi ciudate de pierdere în greutate și trucuri rata maximă de ardere a grăsimilor.

Cum îți dai seama că ai mers degeaba la sală toată viața Rata maximă de ardere a grăsimilor Totul se rezumă la marketing hype, credința oamenilor în studii făcute indiferent dacă este adevărat sau nu este discutabil și ceea ce vă spun ceilalți.

Care este legătura dintre acidul lactic și glicogen sau energia consumată în timpul și post-antrenament? Deficitul de oxigen dă măsura cantității suplimentare de oxigen ce trebuie consumată post-antrenament EPOC pentru oxidarea acidului lactic și refacerea depozitelor de ATP utilizate în timpul exercițiilor.

Ce este antrenamentul cardio

Am stabilit deja că glicogenul acumulat în mușchi este principala sursă de energie a corpului. Glicogenul este scindat, în timpul glicolizei, în mai multe molecule de glucoză, care sunt apoi transformate în acid piruvic.

rata maximă de ardere a grăsimilor

În final, energia este eliberată sub formă de ATP. Totuși, atunci când în organism nu există suficient oxigen, acidul piruvic nu mai este transformat în ATP, ci în acid lactic, ce poate ajunge în fluxul sangvin sau se acumulează în mușchi. În mod firesc, odată ce organismul primește oxigenul necesar, va oxida acidul lactic, generând ATP [5].

SCAPA DE BURTA IN 14 ZILE - ABDOMEN INFERIOR (Antrenament Pentru Abdomen - Fara Echipament )

Procesul formării de acid lactic este benefic întrucât permite generarea de energie chiar și în lipsa oxigenului, acidul lactic putând fi folosit ca substrat energetic. Totuși, acumularea acestuia în cantități mari în fibrele musculare nu este pierdere în greutate de top pierdere dorit, întrucât duce la creșterea acidității musculare iar aceasta interferează cu funcția contractilă a mușchilor.

  • Efectul afterburn sau arderea grăsimilor post-antrenament © Autor: Macoveiciuc Andreea Pentru a slăbi mai rapid și a scăpa de kilogramele în plus ai, în general, două alternative: fie reduci aportul de calorii din meniul tău zilnic, fie mărești cantitatea de energie consumată de corpul tău pe parcursul zilei.
  • Cel mai bun ceai de ardere a grăsimilor 2021

Din acest motiv, antrenamentele foarte intense nu trebuie să dureze la fel de mult ca exercițiile cardio clasice, iar recuperarea după un antrenament de tip HIIT sau cu greutăți trebuie să fie o combinație de exerciții active și rata maximă de ardere a grăsimilor care să permită consumul rapid al acidului lactic acumulat în fibrele musculare.

Cum îți dai seama că ai mers degeaba la sală toată viața Antrenamentele cu greutăți și HIIT au fost identificate ca fiind mai eficiente din punct de vedere al consumului caloric post-antrenament decât exercițiile cardio.

P-sinefrina crește rata de ardere a grăsimilor în timpul exercițiilor fizice - Sciencebeta

Totodată, repetițiile mai puține dar cu greutăți mai mari s-au dovedit mai eficiente decât cele cu greutăți mai mici, însă în serii mai multe. Rata metabolică după un antrenament intens rămâne ridicată place paute de greutate mai mult timp, astfel că organismul arde în mod mai eficient grăsimile decât după o ședință cardio [6].

Mai multe despre acest subiect.

Utilrecenzii